Transparència
Tràmits
Serveis
Dades Obertes
Control d'aus urbanes
Les aus urbanes poden ocasionar problemes de salut, urbanístics, especialment als edificis, i ocasionar diferents molèsties, principalment de d'higiene.
Pel que fa al control de la població de coloms, es fa un seguiment del númeo aproximat de de coloms que hi ha a Manlleu i s'apliquen mesures per evitar la seva proliferació descontrolada. El colomar que hi ha al Passeig del Ter és gestionat per l'Associació Animalista de Manlleu (duu a terme les tasques de manteniment i retirada dels ous). Aquesta associació també col·labora amb les actuacions que, amb l'objectiu de controlar-ne la població, s'organitzen des de l'Ajuntament.
També es fa la tasca de control d'edificis abandonats i/o en mal estat, que poden ser punts d'instal·lació de nius. Als propietaris d'aquests edificis, se'ls informa de la importància de mantenir-los nets i si cal adoptar mesures correctores. Alhora es fan actuacions d'informació i conscienciació ciutadana.
Pel que fa al control de gavians es duu a terme un Pla també per controlar-ne la població i s'assessora als veïns de les mesures que es poden adoptar
Control de colònies de gats
El Programa de Colònies Controlades de gats urbans treballa per:
A Manlleu s'estan controlant diferents punts on s'ha detectat que els gats hi han establert colònies. Amb el suport de las Plataforma Animalista de Manlleu i el Centre Veterinari de Manlleu es controla l'alimentació i la reproducció dels gats identificats. Les persones voluntàries que duen a terme les tasques d'alimentar de forma controlada els gats tenen una acreditació de l'Ajuntament. Els gats i gates esterilitzats porten una senyal en una orella. Si no és en el marc d'aquest programa a tot el municipi de Manlleu està prohibit alimentar gats (i altres animals en general) als espais públics.